Nie pamiętam hasła   -   Rejestracja







Ankieta: Włączamy Frame Limiter, czy też nie?
Ankieta jest zamknięta.
Tak, chcę grać na stabilnych 30 FPS.
69.23%
9 69.23%
Nie, wolę grać powyżej 30 FPS i odczuwać spadki.
30.77%
4 30.77%
Razem 13 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Wątek zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Włączamy Frame Limiter, czy też nie?
11-01-2015, 08:16 PM, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2015, 08:19 PM przez xNCx.)
Post: #6
RE: Włączamy Frame Limiter, czy też nie?
W ankiecie nie zagłosuję, bo prawie nie gram w VCMP, ale wypowiem się.

W tym roku jakiś ten bum na te 60 fps nastał. Każdy serwer miał tyle fps, ale z tego co słyszę, to pojawia się coraz więcej wątpliwości co do tego. Ja na 60 fps nie potrafię grać z prostego powodu - przyzwyczajenie. Gram od 2003 r. na 30 fps (wcześniej pewnie było mniej z racji słabszego sprzętu) i mimo, że się starałem, to nie potrafię zaakceptować podwyższonego limitu klatek.

Jednak po waszych wpisach widzę, że potrzeba kilku wyjaśnień. III i VC mają ograniczenie liczby klatek ustawione na 30, SA na 25. W menu jest opcja zniesienia tego ograniczenia, a potem nasza liczba FPS może być teoretycznie nieograniczona, bo zależy jedynie od mocy sprzętu. Nie wiem dlaczego Rockstar zdecydowało się akurat na taki limit, czyżby zdawali sobie sprawę, że przekroczenie 30 fps może spowodować jakieś dziwactwa w grze? Gdybyśmy mieli komputer z 1 ghz i 192 ramu to moglibyśmy spróbować, czy wyłączenie limitu powoduje na takiej maszynie podobne problemy jak na bardziej nowoczesnym sprzęcie. Jeśli tak, to Rockstar było świadome problemu.

Ale niektóre tęgie głowy zauważyły, że można zmieniać limit klatek poprzez hakowanie gry. W przypadku VC można ustawić maksymalnie 60 fps. Nie 61, a 60, dlaczego tyle - nie pytajcie się mnie. Coś mi świta, że podobnie jest w SA, więc wówczas analogicznie dla III. I najwidoczniej jakiś czarny deweloper VCMP wpadł na pomysł, by dać możliwość grania właśnie 60 fps. Dlaczego 60, a nie 40 czy 35? Kolejne pytanie, na które nie ma odpowiedzi. Na pewno nie ma sensu schodzenie poniżej 30, próbowałem kiedyś ustawić 25, a więc niewiele mniej, a gra zaczęła mocno lagować. Z kolei gra na 35-40 była dla mnie ciekawym przeżyciem, bo grało się płynniej niż na 30, ale nie było aż tak kolosalnej różnicy jak na 60.

W 0.3 wybór fps był nieco inny niż w 0.4. Wtedy mieliśmy albo 30, albo nieograniczony. Wybór tej drugiej opcji ułatwiał chyba życie gliczerom jeśli mnie pamięć nie myli, no a glicz = zło przecież. Stąd też w R2 pojawiła się opcja blokady wyłączania limitu (zawiłe). Teraz mamy albo 30, albo 60 fps jeśli dobrze ogarniam i taka różnica teoretycznie nie powinna znacząco faworyzować graczy z większa ilością fps. Jak czytamy w wpisach wyżej - jest jednak inaczej.

Myślę, że kwestia fps jest sprawą indywidualną każdego gracza. Jeśli chce 30 fps, bo np. tak jak ja potrafi tylko wtedy grać, to niech gra na 30. Jeśli chce 100, bo wtedy mu się fajniej gra, to niech ma 100. Nie można niczego narzucać.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 


Wiadomości w tym wątku
RE: Włączamy Frame Limiter, czy też nie? - xNCx - 11-01-2015, 08:16 PM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości